Pokud by dinosauři skutečně existovali, nebyly by jejich kosti všude?

DějinyPříroda/FaunaVšechny články

V posledních dnech se objevilo video konspirační teoretičky, ve kterém zve lidi, aby otestovali své „schopnosti kritického myšlení“ a ptá se: „Kdyby dinosauři skutečně existovali, nebyly by jejich kosti všude?“ I když je zvláštní myslet si něco a ignorovat všechny důkazy, které máme, že dinosauři existovali, protože jsme nenašli ještě více důkazů, že existují, přesto je to zábavná otázka, která byla mnohokrát zodpovězena pro každého, kdo chce zapochybovat, píše IFL Science.

ⓘ  Svět2000 nenese odpovědnost za obsah sdílený z externích stránek.

Za prvé, fosilie dinosaurů byly nalezeny na všech kontinentech. Nejsou rovnoměrně rozmístěny, ale to není kvůli nějaké bizarní konspiraci umístit tyto kosti právě v Montaně. Je to proto, že fosilizace je vzácná a probíhá pouze za určitých okolností.

Když zvíře zemře, aby zkamenělo, musí být pohřbeno pod sedimentem, než bude pokryto mnoha dalšími vrstvami sedimentu. Jak tlak narůstá, jsou stlačovány za vzniku sedimentární horniny. Během procesu minerály pronikají do uzavřených zvířecích kostí a mění je v kámen.

Vzhledem k tomu, že to vyžaduje nahromadění sedimentu na povrchu zvířecího těla, téměř všechny fosilie, které jsme našli, byly v mořích, kde se písek a bahno mohou smýt. Dinosauři, kteří zemřeli na souši, jen zřídka zkameněli.

„Většina dinosauřích zkamenělin, které najdeme, pochází ze zvířat, která žila v blízkosti jezera nebo řeky,“ vysvětlil Dr. David Button, výzkumník dinosaurů z Natural History Museum.

„Někteří zemřeli krátce před zaplavením oblasti a zasypali jejich ostatky bahnem. Jiné smyl silný déšť do řeky.“

Bylo by skvělé, kdybychom všude našli dinosaury. Frustrující je, že kvůli způsobu, jakým se produkují fosilie, existuje pravděpodobně mnoho a mnoho druhů, které nikdy neobjevíme.

„Nevíme o mnoha dinosaurech, kteří žili v prostředí džungle nebo hor. V takových situacích je velmi nepravděpodobné, že by se vytvořily zkameněliny,“ dodal Button.

Jedna studie z roku 2006 odhadla, že asi 71 procent dinosaurů zůstalo neznámých. Někteří horští dinosauři mohli být teoreticky smeteni z hory do koryta řeky, kde by mohlo dojít k fosilizaci, ale není to běžné. V důsledku toho víme málo o jejich jedinečných adaptacích.

„Zatímco zvířata v těchto oblastech mohla mít příbuzné z nížin, je docela možné, že se zde vyskytovaly malé klade specializované na prostředí, kde je nepravděpodobné, že by se z nich staly fosilie,“ řekla Smithsonian paleontoložka z New York Institute of Technology Karen Pooleová.

Stručně řečeno, dinosauři se vyskytují všude, ale zkameněli pouze za správných okolností.

Jeden myslel na “Pokud by dinosauři skutečně existovali, nebyly by jejich kosti všude?